Τρίτη 15 Δεκεμβρίου 2020

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΤΡΙΤΗ 15-12-2020



Ανάγνωση και έλεγχος εργασιών .
Ασχοληθήκαμε με τη σελίδα 75  στο βιβλίο μαθητή .
Περάσαμε στο Ανθολόγιο :
ΕΡΓΑΣΙΕΣ :

Ορθογραφία ρημάτων σε –ωνω

 

Ø  Τα ρήματα που τελειώνουν σε –ωνω γράφονται με  «ω» ωμέγα.

            π.χ. οργώνω, κλειδώνω, καμαρώνω, τεντώνω κλπ.

Ø  Το «ω» ταξιδεύει σε όλες τις λέξεις της οικογένειας.

            π.χ. μαλώνω, μάλωμα, μαλωμένος – τεντώνω, τεντωμένος, τέντωμα

 

 

Συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν. Όπου χρειάζεται βάζω τόνο.

 

Ø Οργαν…νουμε μια εκδρομή για την Αθήνα. Την οργάν…σή της την ανέλαβε ο κύριος διευθυντής.

Ø Κάθε πρωί διπλ…νουμε την κουβέρτα που σκεπαζόμαστε. Διπλ…μένη πάνω στο κρεβάτι στέκεται πιο όμορφα.

Ø Όταν θυμ…νει ο κύριός μας, νευριάζει και μας μαλ…νει. Πάντως σπάνια τον βλέπουμε θυμ…μένο.

Ø Η μαμά απλ…νει τα βρεγμένα ρούχα. Απλ…μένα στεγν…νουν πιο γρήγορα. Στο στέγν…μα βοηθάει ο ήλιος και ο αέρας.

 

 

Το γράμμα «ν» στο τέλος ορισμένων λέξεων

 

Οι λέξεις το(ν), στο(ν), τη(ν), στη(ν), αυτή(ν), ένα(ν), δε(ν) και μη(ν), διατηρούν το «ν», όταν η επόμενη λέξη αρχίζει από φωνήεν, από τα σύμφωνα κ, π, τ, ξ, ψ και από τα δίψηφα σύμφωνα μπ, ντ, γκ, τσ και τζ.

π.χ. τον αέρα, τη θάλασσα, έναν τζίτζικα, μη φεύγεις, μην ξεχάσεις, στον κήπο

 

 

 

Συμπληρώνω [ ν ] όπου χρειάζεται.

 

Ø Πήγα με τη..  Αντιγόνη και τη..  Μαρία να πετάξουμε το... χαρταετό.

Ø Ο μπαμπάς μού είπε να μη..  απομακρυνθώ πολύ.

Ø Η μαμά μού είπε: «μη..  φεύγεις από κοντά μου».

Ø Είδα το..  Κώστα  στη..  παιδική χαρά.

Ø Έπαιξα  το πρωί με τη..  Θεοδώρα, τη..  ξαδέρφη μου.

Ø Έχω ένα..  φίλο, το..  Ιάσονα.

Ø Τη..  συμμαθήτριά μου τη..  Ζωή τη..  έχω φίλη.

Ø Πήγα στο..  ψαρά και αγόρασα ένα..  μπακαλιάρο.

Ø Θα πάρω τη..  μπλε φούστα, επειδή μου αρέσει πολύ.

Ø Μη..  ακούς τι σου λένε, ίσως να μη..  θέλουν το καλό σου.

Ø Πήρα τηλέφωνο στο..  φίλο μου το..  Ντίνο.

Ø Είδα ένα..  πελαργό να πετά στο..  ουρανό.

Ø Ειδοποίησα τη..  Δανάη να ’ρθει να παίξουμε.

 

 

Πότε τονίζεται το «η», το «που» και το «πως»

 

Ø  Το «η» τονίζεται όταν το χρησιμοποιούμε, για να διαλέξουμε.

π.χ. Θα πάμε εκδρομή την Τρίτη ή την Πέμπτη;

         Σου αρέσει το παστίτσιο ή ο μουσακάς;

Ø  Το που και το πως τονίζονται όταν τα χρησιμοποιούμε για να ρωτήσουμε.

π.χ. Πού πήγες; Πώς τα κατάφερες; Πού το άκουσες; Πώς χτύπησες;

 

 

 

Τονίζω όπου πρέπει.

 

Ø Θέλεις η τούρτα των γενεθλίων σου να είναι με κρέμα η με σοκολάτα;

Ø Από που αγόρασες αυτό το ωραίο φόρεμα;

Ø Μου είπαν πως αύριο θα έχει καλό καιρό.

Ø Η θάλασσα  η το βουνό σου αρέσει περισσότερο;

Ø Τώρα που θα ’ρθουν τα Χριστούγεννα, θα κλείσουν τα σχολεία.

Ø  Πως τα κατάφερες κι έλυσες τόσο δύσκολο πρόβλημα;

Ø Μαρία, που άφησες τα γυαλιά μου, θέλω να διαβάσω την εφημερίδα.

Ø Ποια θεά προστάτευε τον Ηρακλή, η Ήρα η η Αθηνά;

Ø Που γεννούν τα αβγά τους τα χέλια, στη θάλασσα η στα ποτάμια;

Ø Ο μπαμπάς μου ’πε, η θα διαβάσεις η δεν θα παίξεις.

Ø Ποπό! Πως ψήλωσες τόσο πολύ;



Ελέγξαμε τις εργασίες μας .
ΕΡΓΑΣΙΕΣ :

Τις εργασίες 2 και 4 στο τετράδιο εργασιών , 
σελίδες 14-15 .

Συνεχίζουμε τη γραπτή και προφορική εξάσκηση στην 

ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ



 



 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου