Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 11-12-2020

 



Ανάγνωση και έλεγχος εργασιών .
ΕΡΓΑΣΙΕΣ :

 

  1. Να κλίνεις τα ουσιαστικά το φυτό, το θηρίο, το άλογο.

     

Ενικός αριθμός

Ονομ.

 

 

 

Γεν.

 

 

 

Αιτ.

 

 

 

Κλητ.

 

 

 

Πληθυντικός αριθμός

Ονομ.

 

 

 

Γεν.

 

 

 

Αιτ.

 

 

 

Κλητ.

 

 

 

 

  1. Να γράψεις τη γενική του ενικού και του πληθυντικού των παρακάτω ουσιαστικών.

Ονομαστική

Γενική ενικού

Γενική πληθυντικού

α.

το δέντρο

 

 

β.

το έπιπλο

 

 

γ.

το ζώο

 

 

δ.

το χωριό

 

 

ε.

το ποσό

 

 

στ.

το γραφείο

 

 

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Να σχηματίσεις φράσεις βάζοντας το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική ενικού.

οι ρίζες – το δέντρο                       Ò  οι ρίζες του δέντρου

ο διευθυντής – το σχολείο            Ò  __________________________________

το κτίριο – το υπουργείο               Ò  __________________________________

οι αποφάσεις – το συμβούλιο      Ò  __________________________________

ο καπετάνιος – το πλοίο               Ò  __________________________________

το χρώμα – το τριαντάφυλλο        Ò  __________________________________

το σχήμα – το πρόσωπο              Ò  __________________________________

 


  1. Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με το κατάλληλο ουσιαστικό από την παρακάτω παρένθεση , γράφοντάς το στη σωστή πτώση : ( μολύβι , χέρι , πηγάδι , κορίτσι , σχοινί , φεγγάρι , μαγαζί , αγόρι , σκοτάδι , περιβόλι , μέτρο ) 

 

Όποιος συμφωνεί να σηκώσει  …………………………. .

Η μητέρα πήγε για ψώνια στα………………………………

Στην τάξη είμαστε δέκα …………………………..  και δώδεκα

   ………………………….. .

Η μύτη  ……………………………. έσπασε.

Στο κέντρο ………………………… υπάρχει

   ένα ……………………….

Το φως …………………………. τον βοήθησε να βαδίσει

   στο ……………………….

Το μήκος …………………………… είναι πέντε ……………………

 

 

 

  1. Να σχηματίσεις φράσεις βάζοντας το δεύτερο ουσιαστικό στη γενική ενικού.

οι διακοπές – το καλοκαίρι           Ò  οι διακοπές του καλοκαιριού

οι στίχοι – το τραγούδι                  Ò  __________________________________

το φως – το κερί                             Ò  __________________________________

ο υπάλληλος – το βιβλιοπωλείο Ò  __________________________________

η κούνια – το μωρό                       Ò  __________________________________

το λουρί – το λυκόσκυλο              Ò  __________________________________

τα κλαδιά – το δέντρο                    Ò  __________________________________

 

  1. Να γράψεις τις προτάσεις στον άλλο αριθμό.

α. Δε μου αρέσει το τυρί.

    Δε μου αρέσουν τα τυριά.

β. Τα αηδόνια κελαηδούν στα κλαδιά.

_____________________________________________________

γ. Τα καλοκαίρια πηγαίνουμε στα νησιά.

_____________________________________________________

δ. Το αστέρι τρεμοσβήνει μες στο σκοτάδι.

_____________________________________________________

ε. Το σκυλί δάγκωσε το δάχτυλο του παιδιού.

_____________________________________________________

 

  1. Να σχηματίσεις από τις παρακάτω λέξεις παράγωγα ρήματα σε  -ίζω.

 

α.   χώρια                   Ò        χωρίζω                         ε.   φως             Ò  _____________

β.   καληνύχτα            Ò     ________________      στ. βούρτσα      Ò  _____________

γ.   φροντίδα              Ò     ________________      ζ.   ελπίδα         Ò  _____________

δ.   κέρδος                  Ò     ________________      η.   αντίκρυ        Ò  _____________

 

  1. Να σχηματίσεις από τις παρακάτω λέξεις παράγωγα ρήματα σε  -ώνω.

 

α.   βίδα                      Ò        βιδώνω                         ε.   χαμηλά        Ò  _____________

β.   καρφί                    Ò     ________________      στ. φούσκα       Ò  _____________

γ.   ύψος                     Ò     ________________      ζ.   όργωμα       Ò  _____________

δ.   κλειδί                    Ò     ________________      η.   κρύος          Ò  _____________

 

  1. Να συμπληρώσεις τις προτάσεις με το κατάλληλο ρήμα από την παρακάτω παρένθεση , γράφοντάς το στο σωστό πρόσωπο:  ( τσαλακώνω , ενημερώνω , συγυρίζω , στρώνω , καθαρίζω , φορτώνω , σκαρφαλώνω )

 


Είμαι στο δωμάτιό μου και  το συγυρίζω.

Πριν μπεις μέσα, να ………………………. τα παπούτσια σου

   στο χαλάκι.

Έτσι όπως κάθεσαι, ………………………… τα ρούχα σου.

Ο πατέρας …………………… τα πράγματα στο αυτοκίνητο.  

Πολλά παιδιά δε ……………………… ούτε το κρεβάτι τους. 

Μη …………………………… στο δέντρο γιατί μπορεί

   να πέσεις.

Η δασκάλα …………………………….. τους γονείς για την

   απόδοση των παιδιών.



Ερωτήσεις-Απαντήσεις στο 2ο κεφάλαιο .
Περάσαμε στο 3ο κεφάλαιο :

Ερωτήσεις:

1. Ποιον συνάντησαν οι Αχαιοί στη Δήλο και τι τους είπε;

2. Ποιες ήταν οι Οινότροπες και τι έκανε κάθε μία;

3. Ποιοι βασίλευαν στην Τροία; 

4. Ποια ήταν η Κασσάνδρα;

5. Ποιος ήταν αρχηγός των Τρώων;

 6. Γιατί κανένας Αχαιός δεν τολμούσε να πατήσει στη στεριά;

 7. Τι τέχνασμα έκανε ο Οδυσσέας;

8. Τι συνέβη μόλις οι Αχαιοί αποβιβάστηκαν από τα καράβια τους;

9. Ποιοι θεοί υποστήριζαν τους Αχαιούς και ποιοι τους Τρώες;

10. Τι έγινε τον τελευταίο χρόνο του πολέμου;



Θεματική Ενότητα 4 
Χριστούγεννα :



 





 

 

 




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου