Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΤΡΙΤΗ 01-12-2020

 



Το σημερινό μάθημα τηλεκπαίδευσης της γλώσσας έγινε κανονικά .
Έτσι , ελέγξαμε τις εργασίες μας και
περάσαμε στο τετράδιο εργασιών στις σελίδες 43-44 .
ΕΡΓΑΣΙΕΣ :
Την εργασία 3 , στη σελίδα 44 
και τις παρακάτω ( τις οποίες μπορείτε να τις εκτυπώσετε ή να τις λύσετε σε κάποιο τετράδιο ) :

Η παρομοίωση

Πολλές φορές χρησιμοποιούμε στο λόγο μας διαφορετικές εκφράσεις, τα σχήματα λόγου, που μας βοηθούν να κάνουμε το κείμενό μας πιο όμορφο.

 

Ένα από αυτά τα σχήματα λόγου είναι η παρομοίωση.

Την παρομοίωση τη χρησιμοποιούμε όταν θέλουμε να τονίσουμε ιδιαίτερα ένα πρόσωπο, ένα ζώο ή ένα πράγμα, να το παρομοιάσουμε ή να το συγκρίνουμε με κάποιο άλλο πολύ γνωστό.

Για να κάνουμε μια παρομοίωση, χρησιμοποιούμε τις λέξεις σαν, όπως, μοιάζει με.

παραδείγματα

Το μωρό κοιμάται ήσυχα σαν πουλάκι.

                                 Η Αθηνά μοιάζει με τη μαμά της.

Το πρόσωπο της έλαμπε όπως ο ήλιος.

 

Η λέξη σαν δε χρησιμοποιείται μόνο όταν θέλουμε να κάνουμε παρομοιώσεις. Πολλές φορές χρησιμοποιείται και για να δείξουμε χρόνο.

Σ’ αυτές τις περιπτώσεις η λέξη σαν έχει την έννοια της λέξης όταν.

π.χ.   Τρόμαξα σαν τον είδα έτσι. (σαν = όταν)

             

Όταν λοιπόν η λέξη σαν σημαίνει όταν, δεν έχουμε παρομοίωση.

 

Κατακόρυφος πάπυρος: σαν παπαγάλος
σαν αίμα
σαν αλεπού
σαν πούπουλο
σαν λύκος
σαν χελώναΣυμπληρώνω τις προτάσεις με την κατάλληλη παρομοίωση από το διπλανό πλαίσιο:

Επαναλάμβανε κάθε φράση __________________.

Η μπογιά ήταν κατακόκκινη ___________________.

Ο Φουντούλης πεινάει ________________.

Ο Κώστας είναι πονηρός ___________________.

Είναι ελαφρύς ______________________.

Περπατούσε αργά ___________________.

 

 

Θυμάμαι όσα είπαμε στην τάξη και υπογραμμίζω πότε έχουμε παρομοίωση:

Κόλλησε σαν βδέλλα δίπλα του και δεν τον άφηνε να κάνει βήμα.

Τηλεφώνησέ μου  σαν φτάσεις στο σταθμό.

Από την ντροπή του κοκκίνισε σαν παντζάρι.

Σαν μεγαλώσεις, θα κάνεις και εσύ την δική σου οικογένεια.

 

Γράφω μία ή περισσότερες συνώνυμες λέξεις:

λεπτός:______________________________

γρήγορος:____________________________

ζεστός:______________________________

βλέπω:______________________________

καρέκλα:_____________________________

 

Δίπλα σε κάθε ουσιαστικό γράφω ένα επίθετο που να του ταιριάζει:

  ___________    φάλαινα

  ___________    καράβι

  ___________    βουνό

  ___________   κοχύλι

  ___________    πέτρα

  ___________   λουλούδι

  ___________   αέρας



Στο τηλεμάθημα των μαθηματικών συναντήσαμε και πάλι δυσκολίες στη σύνδεσή μας .
ΕΡΓΑΣΙΕΣ :
( Μπορείτε να τις εκτυπώσετε ή να τις λύσετε σε κάποιο τετράδιο )

 ΑΡΙΘΜΟΙ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 3.000

 

  1. Βρίσκω τον προηγούμενο και τον επόμενο αριθμό :

……… < 1.354 < ………      ……… < 1.999 < ………      ……… < 2.400 < ………

……… < 2.199 < ………      ……… < 1.599 < ………      ……… < 1.004 < ………

 

2.Αναλύω τους αριθμούς :

 

1.839= 1.000 +  800  + 30 + 9………………………………….

2.650= …………………………………………………………

1.785=………………………………………………………….

2.090=…………………………………………………………..

3.     Συνθέτω τους αριθμούς :

 

1.000 + 700 + 20 + 9 = 1.729.

2.000 + 300 + 40 + 8 = ……..

1.000 + 300 + 60 =…………..

2.000 + 18 =…………………

 4.Γράφω τους παρακάτω αριθμούς με λέξεις :

 

2354      ……………………………………………………………………………………………………………………………………

1768      ……………………………………………………………………………………………………………………………………

1059    ……………………………………………………………………………………………………………………………………

2100    ……………………………………………………………………………………………………………………………………

1999    ……………………………………………………………………………………………………………………………………

 5.Γράφω τους αριθμούς με ψηφία :

 

    Χίλια εξακόσια είκοσι πέντε                    ………………………………

    Δυο χιλιάδες εννιά                                    ………………………………

    Χίλια ενενήντα εννιά                                ………………………………

    Δυο χιλιάδες τετρακόσια εφτά                  ……………………………...

    Δυο χιλιάδες εννιακόσια ενενήντα εννιά  ………………………………

 6.Γράφω όπως το παράδειγμα :

 

1765           F       1 Χ(χιλιάδα) 7 Ε(εκατοντάδες) 6 Δ(δεκάδες) 5 Μ (μονάδες)

                                             

                                               1000+700+60+5=1765

 

2547           F                     ………………………………………………………………

                                            ……………………………………………………………..

2463           F                     ……………………………………………………………..

                                            ……………………………………………………………...

1821           F                    ……………………………………………………………..

                                           …………………………………………………………….

1940           F                    …………………………………………………………….

                                           …………………………………………………………….

2009          F                    …………………………………………………………….

                                           ……………………………………………………………..

 



 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου